NOESK

Willemsen Hout maakt prachtige maatwerk houtbouw constructies. Echter pasten de naam en de uitstraling uit het verleden, niet meer bij de doelgroep. Na verloop van tijd zijn zij zich gaan specialiseren en onderscheiden met hun maatwerk houten gebinten constructies. De doelgroep en de afnemers kiezen bewust voor de beste kwaliteit en hebben wat diepere zakken dan de gemiddelde Nederlander. Dus mag ook met merk iets meer cachet hebben, en toch passen bij de ‘ruwe’ houtbouwers die ze zijn.

 

23plus one

Om een goed beeld te krijgen van de identiteit starten we met een 23plus one- sessie. De mannen die normaliter op 8 meter hoog balken van 800kg sjouwen, mogen nu nadenken over wie zij als bedrijf eigenlijk zijn. Dat is andere koek! Maar toch, ook zeker uitdagend en leuk om erbij betrokken te worden. Met alle input gaan we aan de slag en maken er een passend manifesto van. En dat komt binnen!

 

Naamcreatie

Nu nog een naam. In eerste instantie om de gebinten constructies onder te hangen. Een naam die past bij brede mannen met zware schoenen, grote handen en splinters op het shirt. Een naam die herkenbaar iets met hout te maken heeft, maar toch onderscheidend moet zijn. We bedenken hem… NOESK. In één keer goed!

 

Visuele identiteit

Passend bij de naam en wie ze zijn, ontwikkelen we de huisstijl en diverse merkdragers. Een mooie stap van lokale houtbouwer naar een echt, stevig merk. Nu enige jaren later wordt de stap gemaakt om het gehele bedrijf NOESK te noemen en wordt er afscheid genomen van Willemsen Hout. Wij kunnen ons dat wel voorstellen?

Opdrachtgever

Willemsen Hout

Werkzaamheden

Naamcreatie - Branding - Merk concept - Beeld concept - Design visuele identiteit - Concept ontwikkeling - Visual design - Signing - Huisstijlbeheer - Drukwerkbegeleiding