Waar wil je beginnen?
Bij het ontwikkelen van een merk, werken wij in verschillende fases. Afhankelijk van de input die beschikbaar is beginnen we bij Brand ID of Brand Design. Bij de meeste corporates is het Brand ID al duidelijk, of wordt deze fase ontwikkeld met brandstrategen. GSTALT haakt dan aan op het moment dat het brand gevisualiseerd moet gaan worden. In die fase zijn wij o.a. ook bij Raet en Infomedics ingstapt en zijn we met de aanwezige input met het Brand Design begonnen.
Bij startende ondernemingen of rebrandingstrajecten kan het zijn dat de Brand Identity nog niet geformuleerd of niet helder is. Dan beginnen we met het Brand ID in kaart te brengen. Een dynamisch proces waarbij we samen kijken welke stakeholders betrokken worden.
Brand ID
Om de merkidentiteit en drijfveren van de onderneming helder te krijgen en te verwoorden gebruiken wij de 23plusone- methode van BR-ND. Deze wetenschappelijk geteste methode staat aan de basis van “emotive branding”. Oftewel: een merk gedreven door persoonlijke drijfveren. De drijfveren worden gebundeld tot 3 krachtige pijlers; de basis voor het merkmanifest en een spiegel voor alles wat toekomstig binnen het merk ontwikkeld gaat worden.
The proof is in the pudding
Een mooi voorbeeld van een branding traject is VEMEWA. Door VEMEWA werden we gevraagd om een rebranding traject te verzorgen. We zijn begonnen met de 23plusone methode om de identiteit van het merk vast te stellen. Hierdoor kwamen wij erachter dat deze 3e generatie echt een eigen visie heeft ontwikkeld en de naam VEMEWA was ontgroeid. We creëerden een nieuwe naam FELYON en bouwde met deze nieuwe naam aan een krachtig, passend merk.
Een voorbeeld van rebranding trajecten waarbij we zijn ingestapt in de fase waarbij de identiteit reeds was bepaald zijn die van Raet, Visma | Raet en Infomedics. Met deze bedrijven werken we nauw samen met de marketing afdeling om het merk vorm te geven en binnen de kaders van het merk creatieve concepten te ontwikkelen voor interne- en externe campagnes.