Van Raet naar Visma | Raet
Sinds 2015 werken we al samen met Raet. Wij zijn toen begonnen met de rebranding van het oude Raet naar het nieuwe Raet. De afgelopen jaren waren we verantwoordelijk voor conceptontwikkeling, huisstijlbeheer en ondersteuning van diverse afdelingen. In 2019 werd Raet overgenomen door het Noorse bedrijf Visma.
Omdat Visma nog een redelijk onbekende speler was op de Nederlandse markt en Raet al een legacy van vijftig jaar heeft, blijft de naam Raet behouden maar volgt er een rebrandingstraject naar de visuele identiteit van Visma. Samen met de brandmanager en de marketingafdeling verzorgen wij de rebranding van alle huisstijl-items en communicatiemiddelen.
Lancering
Een fusie of overname is een spannende tijd. Wat gebeurt er met (dubbele) functies? Komt er een nieuwe visie? En welke dan? En wat betekent dit voor mij? De overname van Raet door Visma was strategisch het beste wat Raet kon overkomen. Daarom hebben we voor het communicatie concept ook echt gekozen voor de boodschap dat twee krachten samen gaan. En deze boodschap hebben we gebruikt voor de kennismaking met de nieuwe visuele identiteit. We zijn begonnen met een starters kit. Een branded tasje op ieders bureau met de nieuwe ‘kantoor tools’. En om de fusie te vieren en de vernieuwde brandwaarden en visie te introduceren werd er een event georganiseerd waarvan GSTALT het communicatieconcept heeft mogen bedenken en in samenwerking met Edel Events de uitrol hiervan heeft mogen uitvoeren. Een mooie start!
Externe collega’s
De samenwerking met de marketingafdeling, het beheren van de visuele identiteit én het ontwikkelen van (bijna) alle communicatie middelen is iets wat goed bij GSTALT past. Onze korte lijnen, flexibele inzet en, uiteraard onze creativiteit is een perfect match en wordt als zeer prettig ervaren. Van leverancier naar externe collega… Samen bouwen aan een merk!