Felyon

Het voormalige VEMEWA kwam met het verzoek of wij hen konden helpen bij het professionaliseren van hun uitstraling om klaar te zijn voor de toekomst. Maar ook of we de positionering aan wilden scherpen zodat ze als bedrijf beter aan zouden sluiten bij het type klanten wat qua werkzaamheden nu bij hen past. Een mooie uitdaging, en die gingen we graag aan! De start van het traject was de identiteit en de drijfveren helder krijgen met behulp van de ‘23+One methode’. De output van deze methode en dit proces gaven ons én de klant inzicht en duidelijke handvatten waar we naartoe wilden. Aan de hand hiervan konden we drie pijlers heel concreet formuleren en vormden deze de basis van een manifesto.

 

EEN NIEUWE NAAM
Tijdens het proces werd (voor ons) al snel duidelijk dat de huidige bedrijfsnaam eigenlijk helemaal niet meer paste bij de onderneming en de huidige 3e generatie ondernemer. Vemewa was bedacht door zijn opa en stond voor Veenendaalse Metaal Waren. Maar de tijd van die lokale onderneming lag al ver achter hen. Tijd voor een naam die past bij de identiteit en ambitie van de onderneming van nu. Na een grondige analyse van alle input en een creatief proces werd de naam ‘FELYON’ geboren. Een naam die is opgebouwd uit de essentie, het bestaansrecht van de onderneming: het element ijzer (Fe) en de identiteit, als die van een leeuw. Volledig onverwacht voor hen, maar wat een schot in de roos! Compleet verrast en gevolgd door een volmondig “Ja, dat is hem!”

 

EEN NIEUW BEGIN
Met deze nieuwe (passende) naam zijn we aan de slag gegaan met de doorontwikkeling van de volledige visuele identiteit. En als Mark en Corien ergens voor gaan, dan gaan ze er ook echt voor. Met een fantastisch openingsfeest werd de nieuw naam en visuele identiteit groots onthuld en gevierd. Chapeau!

Opdrachtgever

Felyon

Werkzaamheden

Naamcreatie - Logo ontwerp - Branding - Positionering