CIEP kwam bij ons terecht naar aanleiding van de whitepapers van Raet. De stijl, opzet en frisheid sprak hen erg aan, en zo werden we uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. De wens was duidelijk, CIEP mag ook wel iets frisser worden. De visuele identiteit paste niet meer helemaal bij wie ze zijn en wat ze willen uitstralen. Het logo en de basiskleuren groen en goud moesten nog wel behouden blijven voor de herkenbaarheid.
Redesign
Aan de hand van de nieuw te ontwikkelen whitepapers met de daarbij horende infographics en illustraties hebben we nieuwe kleuren toegevoegd aan het huisstijlpallet. Ook de illustratie-stijl is moderner en rustiger van opzet. Oude modellen zijn herontworpen en alleen de essentiële teksten zijn toegelaten? Less is more…
Ook qua beeldgebruik hebben we verbetersuggesties gedaan. De mens en werk staan centraal, die combinatie is immers het bestaansrecht van CIEP.
Stap voor stap
Een rebranding doorvoeren kan resoluut in één keer, maar kan ook zeker stap voor stap. We merken dat voor veel bedrijven de stap te ingrijpend is om alles in één keer om te gooien. Naast het doorlopen van zo’n traject moet er natuurlijk ook gewoon geld verdiend worden!