Infomedics

In 2019 was de kogel door de kerk: Infomedics en Famed gaan samen verder. Wie had dat gedacht? Sinds 2016 werkten we al nauw samen met Famed en was Infomedics nog dé concurrent. De pitch was duidelijk: er moest een nieuwe naam en een nieuwe positionering komen. “NewCo” wil een klantgericht en sympathiek “merk” zijn en worden. De leidraad voor de gewenste uitstraling: flow, gemak, eenvoud, helder, neutraal, efficiency, verbinden, schakel.

 

We hebben de pitch ingestoken met het advies om van Infomedics niet zozeer een hip merk te maken, maar het te (her)positioneren als een autoriteit, met daarbij passende uitstraling en kleuren. Dit ligt ook ten grondslag aan de roze envelop: heel herkenbaar en associatief (en met 15.000.000 enveloppen per jaar ook nog eens een hele mooie manier van ‘branding’).

 

We winnen de pitch, wel met het verzoek de visuele identiteit iets hipper te maken. Samen met het marketingteam wordt de stijl aangescherpt en beklonken. In 10 weken tijd zetten we als team alles op alles en staat er een doorgevoerde visuele identiteit. We ontwikkelen en verzorgen 6.000 welkomstpakketten, alle on- en offline huisstijlmiddelen, een huisstijlhandboek, een hele reeks aan goodies, een uitgebreid logopakket en nog veel meer. Inmiddels hebben we samen aan diverse interne en externe campagnes gewerkt en is iedereen apetrots op het nieuwe Infomedics!

Opdrachtgever

Infomedics

Werkzaamheden

Logo-ontwerp - Branding - Positionering - Concept fotografie - Direct mailings - Campagne ontwikkeling - Huisstijlbeheer - Drukwerkbegeleiding