Naamcreatie

Bij het bedenken van de bedrijfsnaam is het van belang om de identiteit van de onderneming helder te hebben. De bedrijfsnaam is niet alleen een praktische, maar ook een strategische keuze. De naam moet passend zijn voor de onderneming en de essentie ervan weergeven. Maar deze dient ook jaren (levenslang) mee te gaan en te passen bij de ambitie.

 

Een goede bedrijfsnaam is onderscheidend ten opzichte van de concurrentie. De naam moet prettig in gebruik zijn en herkenbaar. Maar ook de uitspraak en uniciteit is van belang.

 

Bij het bedenken van de bedrijfsnaam houden we rekening met:

  • Associaties
  • Uitspraak
  • Taal (Engels, Nederlands, etc.)
  • Beschikbare domeinnamen
  • Spreekt het de consument én/of zakelijke markt aan?
  • Toepasbaarheid
"Wij proberen altijd de essentie of de identiteit van de onderneming in de naam te verwerken "

Tagline

Om naar de doelgroep duidelijk te communiceren wat de onderneming doet is het van belang de kern samen te vatten in een tagline. De tagline wordt gebruikt in het logo. Het kan zijn dat deze voor de zakelijke markt verschilt van de particuliere markt. Met het gebruik van de tagline kan de positionering gecommuniceerd en/ of aangescherpt worden. Inzicht in de markt en de onderneming is hiervoor cruciaal.

Naamcreatie van GSTALT

Claxion logo // GSTALT
Zorgenoten logo // GSTALT