Archive

Zorgenoten

Twee Nederlandse bedrijven -totaal verschillend- gaan samen het verschil maken in het zorgvastgoedbeheer. Aan GSTALT het verzoek om een naam en concept te bedenken. Een flinke uitdaging; want waar Eneco wat meer vooruitstrevend is met bijvoorbeeld een product als Toon® is Dura Vermeer een veel traditionelere, oer-Hollandse onderneming. De bedrijfskarakters verschillen enorm. Dat was voor ons ook een leerproces: normaal gesproken leren we eerst de ondernemers zelf en de cultuur kennen, om hier vervolgens een passende uitstraling op toe te passen. In dit geval kon dit concept alleen tot stand komen in een nauwe samenwerking met elkaar.

 

Dit resulteerde in een mooi gezamenlijk proces van zoeken, elimineren, concessies doen en keuzes maken. De uitkomst is Zorgenoten geworden. Nederlands van smaak, een knipoog naar de coöperatie en duidelijk gericht op de zorg. Everybody happy, eh.. iedereen blij 😉

 

We werden ook gevraagd om het concept in beeld te brengen. We hebben hiervoor diverse scenario’s bedacht en gevisualiseerd. Hierdoor konden alle betrokkenen vooraf zien en sturen voordat er daadwerkelijk gefotografeerd werd. In samenwerking met diverse modellen en collega’s van Eneco en Dura Vermeer hebben we in één dag alle scenario’s vast kunnen leggen. Nu is Zorgenoten startklaar om ‘samen het zorgvastgoed van morgen’ te realiseren.

Sensos logo // GSTALT

Sensos

Motus Osteopathie met osteopaat Joshua van de Scheur (ook wel Jostheopaat genoemd) wilde graag een nieuwe website. Tijdens onze gesprekken met hem kwam naar voren dat ook zijn bedrijfsnaam en uitstraling niet helemaal meer bij hem pasten. We mochten een voorstel doen.

 

Na een verdiepingsslag in zijn werkwijze en de wereld van osteopathie kwamen we erachter dat de behandelend osteopaat vooral met de zintuigen (senses) bezig is. Hij voelt bijvoorbeeld of er in het lichaam verhard weefsel aanwezig is en bewerkt dit met zijn handen zodat de doorstroming verbetert en het weefsel zacht wordt. Met als resultaat dat pijnen verdwijnen en bewegingsvrijheid en kracht terugkeren. De os staat symbool voor kracht. We hebben deze elementen gebruikt voor de naamgeving en een krachtige uitstraling.

Klop Innovations

Net als zoveel bedrijven is Klop Innovations begonnen in een schuur achter het huis. Gedreven door een visie dat werken in de bouw gezonder en efficiënter kan, én moet. Gevoed door ervaringen uit de praktijk kwam de focus te liggen op stofvrij werken. Door innovatieve oplossingen te bedenken en te laten fabriceren is het merk AIRBO geboren. Onder AIRBO worden bouwstofzuigers en luchtzuiveringsapparaten ontwikkeld die (letterlijk) aansluiting vinden met huidige werkgereedschappen als boorhamers, sleuvenfrezen en andere (fijn)stof- producerende apparaten.

 

GSTALT mocht meedenken in strategie en uitvoering. We hebben beide merken onder handen genomen: zowel KLOP INNOVATIONS als AIRBO hebben een nieuwe visuele identiteit die hen helpt aan een stevige, herkenbare positie in de markt. Voor AIRBO ontwikkelen we marketingcampagnes voor vakgroothandels en bedachten we bijvoorbeeld de online keuzehulp: kiesjebouwstofzuiger.nl. Niet zomaar een statische online tool, maar een uitgekiend proces om op vakgebied, expertise en gebruik uit te komen op een bouwstofzuiger die specifiek voor die eindgebruiker werkt. Onder de hoed van KLOP INNOVATIONS ontwikkelen we daarnaast beursstands, brochures en andere materialen.

Lambert van den Bosch

Lambert van den Bosch is importeur en producent van een compleet assortiment in hout- en MDF producten in de meest uitéénlopende varianten voor de professionele markt in Nederland. Al meer dan honderd jaar is Houthandel Lambert van den Bosch een familiebedrijf in ontwikkeling op het gebied van hout. Door de continue specialisatie en blijvende flexibiliteit van de onderneming en de hoge kwaliteitseisen die Lambert van den Bosch BV aan alle producten stelt, is het bedrijf uitgegroeid tot een toonaangevend familiebedrijf. Daarnaast hecht het bedrijf veel waarde aan de organisatie en de directe betrokkenheid bij de dagelijkse gang van zaken worden de kernwaardes kwaliteit, betrouwbaar, continuïteit, klantgericht opereren, servicegericht en veiligheid dagelijks uitgedragen.

Bij Moeders Mooiste

Alleen voor mensen die van mooie dingen houden. Net die andere vloer, dat unieke behang of de meubels die u in gedachte heeft. De mannen van bij Moeders Mooiste zoeken en creëren dat wat mooi is.

 

Vraagstelling
Het concept voor de winkel had de ondernemer wel. Maar hoe dit nou vertaald kon worden naar een naam en visuele identiteit was lastiger. Voor ons de mooie uitdaging om hiervoor te zorgen. Het moest in ieder geval een naam zijn die niet zo voor de hand liggend was, het liefst Nederlands en heel anders dan de rest.

 

Resultaat
We begonnen met een identity/brandboard waarop we het gevoel van het merk hebben weergegeven. Vanuit dat gevoel zijn we aan het proces van naamcreatie begonnen. Toen we het brandboard en de naam voorstelden was het “spot on”! Wat hebben we toch een mooi vak! En zie hier natuurlijk het resultaat!

Retrotrailers

Vanuit Retrotrailers worden al enkele jaren van oude Airstream caravans mooie “hippe” lifestyletrailers te maken. Exclusief voor Kennemerduincampings gaan deze trailers van Veenendaal naar Bloemendaal aan Zee. Voor dit gave concept mochten wij de visuele identiteit ontwikkelen. Een passend logo, retro huisstijl en dito website tot gevolg.

 

Voor wie lekker wil chillen in de retrotrailer, je kan m booken op de website van camping De Lakens!

 

Sense-WARE

SENSE-WARE is sinds 2001 fabrikant van hoog geavanceerde veiligheidsproducten voor gas detectie en brandveiligheid. Producten van SENSE-WARE zijn ontwikkeld met kennis vanuit het werkveld. De kracht van haar producten is de kennis van haar werknemers en het continu up-to-date houden van haar producten met de nieuwste technieken. SENSE-WARE haar missie is klanten de best mogelijke- en meest efficiënte- brandveilige oplossing leveren. Haar klanten bevinden zich vooral in de zware techniek (chemische-, gas- en olie industrie), opslagplaatsen met risicovolle producten en op schepen.